Så här hanterar vi kundbesök under Covid-19

2020-08-03

För att förhindra spridning av Covid-19 behöver vi som företag, och du som kund, hjälpas åt.

Vår service till dig som kund behöver hålla en hög nivå, kanske nu mer än någonsin. Därför är vi extra rädda om våra medarbetare, både vår interna personal samt våra säljare som jobbar ute på fältet. Inte minst, är vi rädda om dig som kund.

Klingspor stay healthy

Det här gör vi för att förhindra smittspridning.

Vid minsta tecken på förkylning och andra symtom stannar vår personal hemma.

Våra medarbetare som arbetar administrativt har, sedan början av april, arbetat hemifrån. Detta för att undvika onödiga folksamlingar, samt för att inte utsätta våra viktigaste resurser för eventuell smitta.

De medarbetare hos oss, som eventuellt ingår i någon riskgrupp, kommer inte att göra utföra kundbesök under den här perioden.

Vi håller ett avstånd till dig som kund, enligt gällande rekommendationer från Folkhälsomyndigheten. https://www.folkhalsomyndigheten.se/


Vi har skyddsutrustning om arbetet kräver det.

Vi har självklart tillgång till den skyddsutrustning som kan tänkas behövas i form av tex munskydd m.m.


Det här vill vi att du, som kund, gör för att förhindra smittspridning av Covid-19

Var ärlig med hur du mår. När vi besöker dig är det av största vikt att du är helt symtomfri. Berätta för oss om du tillhör en riskgrupp. Vi ser då över möjligheterna att genomföra kundbesöket på annat sätt, tex via Teams, alternativ skjuter fram besöket.

Har du som kund ytterligare frågor går det självklart bra att kontakta oss.  Vi ser fram emot att träffa er som kund, på ett säkert sätt.

Klingspor AB

021-419100 fo@klingspor.se